Factura a fabricii de trasuri Rieber, furnizor al caselor regale din Balcani si de pe la 1930 reprezentant al Mercedes-Benz in Romania.
CASA HERMANN I. RIEBER (1903) si Marele Autogarage si Fabrica de Trasuri Hermann I. Rieber
Cladirea cu influente neogotice bizantine de la nr.15, construita dupa planurile arhitectului Zigfrid Kofczinsky, creatorul „Carului cu bere”, a fost locuinta dlui. Rieber. Ea fiind legata printr-o pasarela de constructia de la nr.17, Fabrica de trasuri.
Trasurile d-lui Rieber plimbau prin anii 1920 lumea buna a Bucurestilor, insusi Regele Carol numindu-l „furnizor al Curtii Regale”.
Hermann I. Rieber a fost unul dintre cei mai importanti oameni din industria si comertul de automobile din România de la inceputul secolului 20. S-a nascut in 1870, a fost a treia generatie de carosieri de lux din familia sa, fiind si presedintele asociatiei anonime Rieber S.A.R, infiintata in 1937 ca o extensie a activitatii Atelierului de fierarie Rieber din 1867.
H.I. RIEBER, venerabilul presedinte al Consiliului de Asdministratie al societatii anonime Rieber S.A.R. s-a stins din viata, asa cum si-a dorit, fara sa fi fost o singura zi bolnav, cu ocazia implinirii a 70 de ani de viata.
A fost unul din fruntasii industriei si comertului de automobile din Romania.
S-a nascut in Bucuresti, in anul 1870, luna februarie si a continuat indeletnicirea tatalui sau Johann si a trei generatii inaintea sa, aducand meseria de carosier de lux la o adevarata arta.
In jurul anului 1900, cumpara un mic teren in str. Romulus. Garajele Rieber se maresc prin construirea unor ateliere conduse de specialisti fiind bine utilate, devenind astfel, primele ateliere de trasuri de lux din Romania. Firma individuala H.I.Rieber se transforma in societatea anonima Rieber S.A.R., avand ca presedinte pe H.I.Rieber, iar la conducerea intreprinderii pe Dr.ing. Jean H.Rieber, secondat de 3 din fratii sai : Alexandru, Emil si Rudolf.
mai mult la bucurestiivechisinoi.ro